Tartós bérlet hirdetése

Az egyik barátom a közelmúltban alapított egy kis céget, mely különböző segítségnyújtó szolgáltatásokat foglal magába. Rendkívül hasznos tud lenni beteg emberek, vagy többgyermekes családanyák, esetleg éjjel-nappal dolgozó, ügyintézési időpontokban teljesen elfoglalt emberek számára. Most már nagyon sajnálom, hogy nem nekem jutott eszembe, ugyanis ebben tényleg hatalmas lehetőség rejlik, szerintem. A srác egyedül kezdett dolgozni, semmi más nem kellett neki hozzá, csak egy jogosítvány és egy személyautó. Először csak a saját kisvárosában, a saját és a szülei ismeretségi körében kezdett el ezzel foglalkozni, majd amikor látta, hogy ez egy jövedelmező munka, elkezdett cégformát kialakítani és egyre inkább szélesítette a vevőkörét.

De  mivel is foglalkozik tulajdonképpen, mi az amit rábízhatsz egy ilyen vállalkozóra? Nagyjából minden, amit a bürokrácia keretein belül megtehetsz. Bár ha mindennek kellőképpen utánajársz és kitöltöd a legmegfelelőbb meghatalmazásokat, felhatalmazásokat, akkor tulajdonképpen valóban bármit elintézhet helyetted a felbérelt úriember. Felíratja a gyógyszereidet az orvosnál, ki is váltja azokat a patikában, közben elviszi a postára a csekkjeidet, felveszi a nem kézbesített csomagjaidat, leveleidet, elhozza a gyerekeket az óvodából, iskolából, és még a bevásárlást is megejti helyetted, részletes lista ismeretében. Közben te vagy a jól megérdemelt pihenőnapodat töltöd, vagy pedig a munkában nyugodt szívvel maradhatsz a főnököd legnagyobb örömére túlórázni, hiszen az otthoni dolgaid mind megfelelően kézben vannak tartva.

De hogy jöttem itt én a képbe? Se jogosítványom, se autóm, akkor hát még is mit szeretne tőlem a munka kapcsán ez a barátom kérni? Egy idő után azt vette észre, hogy egy kissé megrekedt az ügyfelek számának növekedése, és mivel tudta, hogy a marketingben jó vagyok, és mindig van valami frappáns ötletem a kisebb-nagyobb problémákra, ezért hozzám fordult segítségért. Részletesen megbeszéltük, hogy mely térségben szeretne inkább terjeszkedni, kik lehetnek a célközönség, és mekkora növekedésre van szükség a fenntartható fejlődéshez. Éppen pályázaton is részt vett, új eszközbeszerzések miatt, sőt munkaerő növelési pályázaton is indult, így tényleg égetően fontossá vált, hogy a kezdeti hatalmas siket visszahozzuk a cég életébe. Kijelöltük hát az irányt, és mivel inkább a tehetősebb, idősebb ügyfélkör kialakítása kedvezett, ezért különböző helyi hírportálokon és helyi hírmagazinokban, apróhirdetésekben gondolkodtunk. Bekértem a 3-4 legnívósabb hírportál médiaajánlatát és próbáltam a minimális büdzséből a legtöbbet kihozni. Ezek közül végül három hírportállal sikerült egyedi árajánlatot kialakítanunk és felvásároltunk tőlük állandó hirdetési területeket. Ugyanígy a környékbeli nyomtatott sajtó anyagok közül kiválasztottunk hármat, melyek az érintett régiókban kiemelkedő népszerűségnek örvendtek, és velük is kötöttünk hasonló szerződést.

Alig telt el három hónap, az ügyfélkör harminc százalékos növekedést mutatott, így a barátom a vártnál előbb tudott új munkahelyet teremteni. És nem állt meg a sikere, ugyanis ha a rendszeres ügyfélkör nem is növekedett annyival, mint a kezdeti sikerek után kezdtünk reménykedni, a folyamatos hirdetéseknek köszönhetően megemelkedett az eseti együttműködések száma.

Hatalmas sikernek könyveltem el egyébként ezt az apró kis eredményt, ugyanis ez a munka volt az első olyan, hogy ténylegesen minden rajtam múlt, senki nem fogta közben a kezem és nem volt mentorom sem, aki irányítgassa az útjaimat. Igaz, nem egy összetett kampányról volt szó, de eddig merőben ettől eltérő dolgokkal foglalkoztam, és most büszkeséggel töltött el, hogy az egyszerűbbnek látszó, ám néha nagyobb szakértelmet igénylő feladatokban is tudok valamit alkotni. Persze könnyen lehet, hogy csak mázlim/mázlink volt, de én kaptam egy csinos kis összeget a szerencse mellé, a barátomnak pedig ismét soha nem látott módon dübörgött a szekér, így úgy gondolom megérte. Aztán pedig nem sokkal később kiderült, hogy a barátom sokkal jobban járt, mint én, ugyanis olyan bevételekre tett szert, hogy még egy vállalkozásba bele tudott fogni. Noha ezt nem teljesen egyedül, önerőből csinálta, hanem szülői segítséggel, de létrehozott egy flottakezelő céget, mely legfőképpen személy és tehergépjárművek tartós bérbeadásával foglalkozik. Kezdetben alacsony volt a flotta létszáma, de az újabb közbeavatkozásom ennek a vállalkozásnak is jót tett. Hasonló marketingstratégát javasoltam itt is, csak mivel más volt a célközönség, ezért a csatornákon kellett változtatnunk. A gépjárművek tartós bérlete ugyanis leginkább kisebb cégeknek volt optimális a kezdeti alacsony géppark miatt. De ahogy bővült az ügyfélkör, úgy került egyre több jármű a cég tulajdonába és így egyre nagyobb ügyfeleket célozhattunk meg.

Ebben a folyamatban is nagy segítségére voltam, de itt már nem éreztem annyira kiemelkedőnek a munkámat, viszont jó volt látni, hogy mások is elismerik a munkámat, munkánkat. Nektek mi volt életetek első nagy sikere?